De geboortekaartjes

geboortekaartje_huisjevanpapier_verzamelingVia mijn andere blog Ollie & Wallie ben ik begonnen met het maken van geboortekaartjes. Ik kreeg de vraag 3 jaar geleden van een mede-oudstudente die in verwachting was van een tweeling. En wat past er beter bij een tweeling dan Ollie & Wallie. Er werd een kaartje gemaakt, enkele magneetjes en wikkels voor de doopsuiker. Zo kwam het maken van geboortekaartjes al een beetje op gang en kreeg ik van bekenden en onbekenden de vraag om een kaartje voor hun te maken. Allemaal in de stijl van Ollie & Wallie.

Dit jaar mocht ik ook eens iets anders maken, en het eerste kaartje voor een meisje was een feit, met hartjes en een leuk silhouet. Maar omdat ik graag wat meer keuze wil aanbieden, heb ik mij de laatste twee maanden aan enkele nieuwe collecties gezet, met hopelijk voor ieder wat wils. En mocht dat niet het geval zijn, zijn kaartjes op maat ook altijd mogelijk!

Ik stel de verschillende collecties hier nog eens graag aan jullie voor.geboortekaartjes_huisjevanpapier_dierenprintsAls eerste is er een collectie van drie verschillende kaartjes geïnspireerd op dierenprints. Op de kaartjes wordt er met 1 kleur gewerkt op een witte achtergrond. Ideaal om uit te voeren in letterpress, waarbij er reliëf op het kaartje gecreëerd wordt.  geboortekaartjes_huisjevanpapier_typografieAls tweede zijn er enkele ontwerpjes die gedrukt kunnen worden op een kartonnen kaartje. De felle kleurtjes laten de naam goed in het oog springen. In typografie stijl of heel eenvoudig met enkel de naam en een klein figuurtje.geboortekaartjes_huisjevanpapier_grafisch

Als derde zijn er de geometrische kaartjes. Lekker modern met frisse kleurtjes en verschillende patroontjes. Op de achterkant worden de figuurtjes herhaald en is er voldoende ruimte voor alle gegevens.geboortekaartjes_huisjevanpapier_ollieenwallieAls 4de de gekende kaartjes van Ollie & Wallie, ook mogelijk voor tweelingen of in meisjeskleurtjes. Vierkant, rechthoek,…geboortekaartjes_huisjevanpapier_silhouetEn als laatste enkele kaartjes met schattige silhouetjes van een jongen of een meisje. Dit kan heel simpel uitgewerkt worden in 1 enkele kleur of met een hartjesachtergrond.

Zo, dat zijn ze voor nu. Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een collectie met echte dierenfiguurtjes uit. Dus kom zeker nog eens terug piepen hier! Meer uitleg over de kaartjes en hoe je ze kan bestellen lees je hier. Mocht je dan nog steeds vragen hebben mag je me altijd mailen op huisjevanpapier@gmail.com.

En om de nieuwe collecties te vieren, krijgt al wie een geboortekaartje bestelt tot en met 31 oktober 2015 er een gratis ontwerpje voor de doopsuiker bij!
Meer info via huisjevanpapier@gmail.com

huisje van papier_actie1

2 thoughts on “De geboortekaartjes

Een reactie is altijd leuk

