3 ideetjes voor een alternatieve kerstboom

December, de eerste kerstlichtjes branden al in de straten en achter sommige ramen. Het is weer bijna tijd om de kerstboom op te zetten, maar soms heb je niet veel plaats in huis of wil je gewoon eens iets anders dan de typische groene kerstboom. Hierbij een paar ideetjes om jullie te inspireren.

Een papieren kerstboom
Zelf aan de slag met templates, papier, schaar en lijm om een moderne kerstboom te maken. Toegegeven, het kost wel wat uurtjes werk, maar het resultaat is wel heel leuk. Je kan hem zo klein of groot maken als je zelf wilt door het aantal ‘lagen’ te wijzigen.
Xmas_hoofdfoto-600x600
Op de site van Assembli kan je de kerstboom ook in DIY-kit aankopen.
2 jaar geleden maakte ik er twee, die zagen er zo uit. (betere foto’s van dit jaar zullen nog volgen als er nog eens daglicht is :))
kerst_papierenboom_stad

Een kerstboom van takken
Vorig jaar zat ik nog in de verbouwingen en daardoor had ik geen plaats om een echte (neppe) kerstboom op te zetten. Ik ging toen nog eens voor de kerstboom tegen de muur die ik op kot ook al eens gebruikte.
Hoe ga je aan de slag? In een tuincentrum vind je meestal wel een bundeltje takken (of je gaat het bos in en je zoek daar een paar mooie takken uit) en die zaag je op verschillende lengtes om zo een driehoek te vormen. Met visdraad kan je de takken onder elkaar ophangen, bovenaan maak je een lusje waarmee je de hele boom aan een nagel in de muur kan ophangen. En dan versieren maar!
kerstboom_2014kerstboom_2014-2

Een mini kerstboom
Toch zin in een echt stukje groen in huis? Of een tweede kerstboom op een ander plekje in huis. Dan kan je ook gewoon voor een mini versie gaan. Wat lichtjes erin, eventueel wat kleine kerstballen en je hebt er weer een leuk boompje bij.

Nog een paar andere leuke ideetjes van op Pinterest:

Een mooie tak die heel simpel versierd wordt met enkele hangers en wat lichtjes.

Een boom uit washi-tape of gemaakt uit houten plankjes.

Voor de tekenaars onder ons: een kerstboom tekenen op een krijtbordmuur.

Dit weekend ga ik aan de slag met mijn kerstboom, het zal de eerste keer zijn dat ik na de verbouwingen beneden kerst kan vieren, dus ga ik me helemaal uitleven :).

Hebben jullie al een ideetje voor je kerstboom? Ga je voor de traditioneel kerstboom of ga je je creatief uitleven?

2 thoughts on “3 ideetjes voor een alternatieve kerstboom

  1. Zo leuk! Ideaal voor wanneer je inderdaad minder ruimte hebt, of gewoon eens iets anders wilt. Ik denk dat ik zoiets op mijn kamer wil gaan doen! Ik vind een dennentak in een mooie vaas heel erg mooi.

    Like

Een reactie is altijd leuk

