Het krijtbordschrift

In december kreeg ik het krijtbordschrift van Chalkboard in de bus. Dit weekend vond ik eindelijk eens tijd om er in te beginnen en mooie letters te oefenen. Kijken jullie mee?

Ik leerde Chalkboard kennen via de krijtbordposters die ze maakten voor de Flow en een klein boekje dat bij het tijdschrift kwam om kalligrafie letters mee te leren schrijven.
Vorig jaar lieten ze weten dat ze via crowdfunding een krijtbordschrift op de markt wilden brengen. Dat leek mij zo’n tof boekje dat ik er meteen eentje bestelde. Het was dan wel nog even wachten tot december, maar je kreeg bij je pre-order wel meteen de juiste materialen erbij, zodat je meteen aan de slag kon. Eind december viel dan een mooie kartonnen doos met het schrift en een potlood, wit kleurpotlood, brushpen, en krijtbordstift in de brievenbus.

image66

In het schrift leer je 3 verschillende letters schrijven: eenvoudige drukletters, klassieke hoofdletters en krullige handgeschreven letters. Er wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je de letters moet opbouwen en er volgen ook tips over verschillende krijtborden en welke stiften je best gebruikt voor een bepaalde situatie.

Per lettertype zijn er verschillende lijntjes om de letters zelf op te oefenen en er zijn enkele lege pagina’s waar je zelf op kan oefenen met tekst, banners en quotes.

Om het schrift te bekostigen zit er ook wat publiciteit in, maar die stoort helemaal niet want het is allemaal uitgewerkt in de kalligrafie-stijl. Wat  eigenlijk wel nuttig en inspirerend is, want zo zie je hoe je de letters kan toepassen.

De krullige letters en het schrijven met de brushpen is nog het moeilijkste voor mij, zeker om het dun-dik effect in de lijn te krijgen. Daar moet ik dus nog wat op oefenen, maar de rest ging al redelijk goed.

Wat vinden jullie ervan? Zou je zelf zo’n schriftje kopen om wat mooier te leren schrijven? Ik ga alleszins proberen om elke maand een poster te maken met een leuke quote, om het schrijven te blijven oefenen en leuke ontwerpjes te kunnen maken. En ik ga het natuurlijk ook eens uitproberen op mijn krijtbordmuur.

Wil je zelf ook leren om mooie letters te schrijven, dan vind je het krijtbordschrift in de webshop van Chalkboard. Je vindt er ook verschillende stiften waar je mee aan de slag kan gaan. Of je kan er ook altijd een workshop volgen.

3 thoughts on “Het krijtbordschrift

  1. Wat leuk! Ik volg in april samen met mijn collega op 2 avonden een workshop rond kalligrafie. Als blijkt dat ik er ietwat talent voor heb, haal ik dit boekje misschien ook in huis. Het ziet er in elk geval erg mooi uit!

    Like

Een reactie is altijd leuk

